Samsung GX G3 Station 2TB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung GX G3 Station 2TB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

YVerhoeven 12-05-2014
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Vanaf het begin al problemen met het opstarten. Na een half jaar is die er helemaal mee uitgescheden. Jammer maar voor mij nooit meer een Samsung G3 station.

Peter den Helder 14-03-2014
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Heb 2 van deze harde schijven gekocht. 1 voor de PC en 1 voor de Mac. De PC variant was na 6 maanden al stuk (dacht dat dit gewoon domme pech was) en de Mac variant is er nu na circa een jaar ook mee opgehouden. Van het ene op het andere moment stopt de schijf er mee. Lampje gaat uit en het lijkt een voedingsprobleem te zijn, maar de hele schijf is op geen enkele manier meer op te starten. Super slecht product van Samsung en raad iedereen af er een te gebruiken. Als je er nog een in gebruik hebt zo snel mogelijk je data overzetten naar een goede harde schijf !! Bij de grote winkelketens voeren ze ook bijna geen Samsung harde schijven meer, dus daar zijn ze de klachten vermoedelijk ook zat. Zonde geld, tijd en data die er op gezet zijn.

HaJeKe 28-01-2014
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Ik heb dit apparaat alweer zo'n 1,5 a 2 jaar. Vanaf het begin een probleemgeval. Mijn Mac ziet hem meestal niet. Een enkele keer ziet ie 'm wel en dan maak ik er ook meteen gebruik van. De laatste tijd wilde het helemaal niet meer lukken. Hij is dood. Doet niks. Toen las ik de reviews en daar werd ik niet vrolijk van. Zonde van mijn geld geweest. Haast niet gebruikt door het ongemak en nu al dood. 'k Heb zojuist een WD Elements besteld. Die gaat het morgen, zeker weten, meteen doen (na formatteren voor Mac).

teo68 03-06-2012
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Hierbij een tegenreactie op de negatieve berichten over dit apparaat. Deze werkt bij mij al maanden prima!

Anoniem 29-05-2012
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Nog steeds ben ik erg tevreden over deze harde schijven, Ik heb er een stuk of 7. Na de firmware update ben ik nog meer tevreden. Het enige nadeel denk ik is, dat de snelheid van de schijven niet constant is en maximaal 5400 rpm, dat is alles en dat merk je bij het afspelen sommige media die veel snelheid vragen van de disk. Maar verder uitstekende disks. Ik zou ze zo weer kopen.

Gertjan72 22-04-2012
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Het is echt een waardeloos apparaat. Na een half jaar deed hij helemaats niets meer.
Ik heb het boekje erbij gepakt, en Samsung gaf een goede garantie alleen niet op de data. Dat was voor mij toch het belangrijkste!
Na aanleiding van een You Tube filmpje de harddisk er uit gehaald, maar deze was helaas het probleem en niet de stroonvoorzienig waar ik op hoopte (geen aan en uitknop op de behuizing).

LucaItaliano 12-04-2012
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Perfect dingetje, hiervoor een laCie gehad wat een ramp!!! dat ding na een tijd alle fotos enz erop, gaf de computer aan dat hij de schijf niet meer herkende, na die tijd helemaal niks meer gedaan. Later deze Samung aangeschaft! Super, geruisloos en verwerkt alles hartstikke goed!

Anoniem 09-02-2012
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Inmiddels heb ik een stuk of 6 van deze zelfde schijven maar ze bevallen mij uitstekend. Ik heb ze met en zonder behuizing. Ik heb er zelfs 4 in een NAS geplaatst en tot nu toe geen klachten, alhoewel wordt aangeraden de nieuwste firmware te installeren. maar dat heb ik nog steeds niet gedaan.

Supje 07-11-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Houd er na 3 dagen gewoon mee op, en zo te zien bij velen. Mijn Maxtor gebruik ik al 2 jaar intensief. Wordt dus ook weer de volgende. Geen Samsung meer voor mij.

Anoniem 22-10-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Ik heb een tijdje geleden 3 van deze schijven aangeschaft, vol met videobestanden (2TB) gepompt maar helaas blijkt bij mij net als bij andere gebruikers de USB aansluiting niet echt lekker te werken. Nadat ik het filpje over het openen van deze behuizing heb bekeken er maar eens de schroevendraaier bijgepakt en ja hoor, binnen 5 minuten had ik 1 behuizing geopend. De schijf er uit genomen in een nieuwe behuizing geplaatst en hij werkt weer als het hoort.

Ik kan de schijf wel terugbrengen maar dan ben ik mijn 2TB aan films ook kwijt, dus maar op deze manier opgelost.

Ed Raket 10-02-2012

Zonder behuizing is het geen G3!

Als aangeraden wordt om de firmware te upgraden, is daar meestal een goede reden voor, het achterwege laten van die update is dan niet erg slim.

De losse schijf van een firmware te voorzien is een makkie. Bij de G3 is dit echter een hels karwei, aangezien de schijf namelijk eerst uit de behuizing gehaald moet worden.

De ondersteuning van Samsung voor de G3 is echt waardeloos. 2 keer gemaild en geen hulp ontvangen.
Op vragen hoe de G3 open gemaakt kan worden en of de schijf in de G3 ook kampt met het geconstateerde firmwareprobleem gaf men geen antwoord.

Ed Raket 11-02-2012

Nog maar even wat extra info:

Er is een bug in de firmware die ervoor zorgt dat data verloren kan gaan.
Het probleem treedt alleen op door een combinatie van SMART en NCQ op hetzelfde moment.
Zolang de schijf in de behuizing zit en dus via USB gebruikt wordt, is er geen probleem.

Haal je de schijf uit de behuizing, dan moet je wel gaan opletten.

Er is trouwens geen nieuwe firmware, maar een patch! Dit heeft als nadeel dat de firmwareversie-aanduiding hetzelfde blijft. Aan het firmwarenummer kun je dus niet zien of je veilig zit. Dat vind ik behoorlijk slordig van Samsung.

Aan de productiedatum kun je wel zien of een schijf gepatched is:

"SamsungUSA Tech Thanks for the query! The firmware was updated in the first week of December 2010, Version 1AQ10001. You can distinguish HDDs with the updated firmware factory-installed by looking for “2011.01” printed on the model label."

Schijven van 2011.01 en later zijn dus veilig.

Ed Raket 12-08-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Behuizing is zeer lastig te openen. Er staat een video over op Youtube.
De support van Samsung is helaas erg slecht. Heb tot twee keer toe vragen gesteld en kreeg als antwoord dat ze het zouden uitzoeken en als ze het antwoord wisten, zou ik daarvan bericht krijgen. Dit is inmiddels meer dan 6 maanden geleden. Het ging om een eventueel probleem met de firmware.
Ook op de vraag "hoe open ik de behuizing" kreeg ik geen antwoord.
Wil je de firmware vernieuwen, dan moet de behuizing open en de schijf eruit gehaald worden.

J.C. v. Roon 04-08-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

25 Mei j.l. deze G3 2 TB harddick aangeschaft.
3 augustus viel hij uit en is op geen enkele manier meer te starten. Ik heb ook een 1 1/2 TB en die werkt dus de aansluitingen zijn in orde. Meer dan 250 films zijn er verloren gegaan. Niet kopen volslagen onbetrouwbare werking. Een dikke ) cq. onvoldoende.

Sjoerd Nijhof1981 20-07-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Mooi ding was er heel blij mee. Toen ik hem uit de verpakking haalden en aansloot op mijn PC. herkende mijn computer de harddisk niet. Op diverse andere computers aangesloten om te kijken of die daar wel werd herkend. Precies het zelfde probleem. Ik ben toen terug gegaan naar de Harense Smid en kreeg een nieuwe mee. Die had het zelfde probleem, dus weer terug gegaan naar de winkel, en weer een nieuwe meegekregen met alle hoop dat deze het wel blijft doen. Deze hard disk heeft het in totaal 3 dagen gedaan en wou hem weer aansluiten om er documenten en foto's op te zetten en heeft weer hetzelfde probleem. Ik vertrouw deze harddisk van Samsung niet meer en ga zometeen weer terug naar de desbetreffende winkel en wil mijn geld terug en ga kijken naar een ander merk, die het wel blijgt doen.

Supje 07-11-2011

Ik ben dus niet de enige. Die van mij heeft het ook precies 3 dagen gedaan. Ook voor mij geen Samsung meer. Weg alle foto's en films.

Compterdeskundige 30-06-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Waardeloos apparaat. De schijf start zeer moeilijk op. Na ca. 4x in en uitpluggen doet deze het eindelijk. De schijf is nu een week oud. Met andere externe schijven heb en had ik geen enkel probleem. Dit is de tweede Samsung G3 2TB met hetzelfde probleem.
Ik kocht altijd Samsung nooit problemen. Deze schijf is een drama.

Olga20000 14-01-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Tja, halfjaar lang deed hij het perfect: muisstil, mooi uiterlijk. Ik was zo blij mee. Totdat die van een dag op andere mee ophield.

Computer 'ziet' hem niet en een uitgebreidde onderzoek leverde diagnose "bad sectors" op. Samsung geeft 3 jaar garantie op HDD. Daarom krijgt deze ding 2 van mij. Anders was het 1. Maar tja, in halfjaar zet je best veel op je back-up(!) schijf en dat dus ben je helemaal kwijt! Daar koop je natuurlijk HDD niet voor!

En al levert Samsung een nieuwe op... kan je dan vertrouwen dat het niet nog een keer misgaat?!

aklasse 02-01-2011
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Perfecte harde schijf al mijn foto's en films erop staan super degelijke harde schijf die iok op de mediaplayer heb aangesloten en daarmee ook uit gaat en natuurlijk aan.Hij is ook erg stil

ing M van Herreweghe 31-12-2010
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

Ik heb dan de 1,5TB, maar ik schrik van de andere review. Bij mij ligt ie dus gewoon los rondgeslingerd op de huiskamervloer, sjouw hem overal mee naartoe, blijft soms achter in de auto waar het min 6 is geweest, en hij doet het nog perfect.
Ik schrik echter zoals gezegd van de andere review, wil mijn bestanden niet kwijt, ga er snel eentje bijhalen !!!

ni3ls1991 16-12-2010
Geschreven voor: Samsung GX G3 Station 2TB

leuk ding ziet er mooi uit maar half jaar later begeeft hij het. nu alleen nog maar piepjes en al me bestanden kwijt dus echt niks waard. nou denk je misschien van hij zal hem wel niet goed behandelt hebben maar zeker wel hij stond altijd schok vrij in de computer kast